2000-ben ezen a napon mutatták be a magyar mozik A lé meg a Lola című német filmet.

Tom Tykwer a német film egy igen érdekes underground alakja, akinek a nevét a nemzetközi közönség leginkább Patrick Süskind regényének a Parfümnek az adaptációja után ismerhette meg, valamint nem sokkal a Parfüm után együtt dolgozott a Wachowski-testvérekkel a Felhőatlasz című filmen. Tykwer sokoldalú szerzői filmesnek bizonyult, mivel nemcsak rendezőként, hanem íróként és zeneszerzőként is közreműködik filmjeiben. Forgatókönyvei és filmes ötletei formabontóak, zenéjében bátran ötvözi a klasszikus zene dallamait az elektronikus zenével.

Ez a fajta szerzői attitűd legjobban A lé meg a Lola című kísérleti filmjében ötvöződik.

A lé meg a Lola esetében már magát a film cselekményét sem egyszerű összefoglalni. Annyi minden esetre biztos, hogy van egy fiatal pár: az extravagáns külsejű Lola és barátja Manni. A fiú pitiáner drogdíler, aki életében először bizalmi munkát kap: egy szatyornyi pénzt kell eljuttatnia egyik helyről a másikra. A pénzt rendre át is veszi, viszont egy hiba csúszik a számításaiba és megijedve két rendőrtől elhagyja a pénzt. Mivel a csomagot pár óra múlva le kell adnia berohan egy telefonfülkébe és felhívja Lolát azzal, hogy nem tehet mást, kirabol egy boltot, hogy megszerezze a kellő pénzösszeget. Lola csupán annyit kér tőle, hogy várjon rá húsz percet és majd együtt megoldják a dolgot. Elindul a hajsza az idővel.

A film három lehetséges véget állít fel a történetnek: Lola háromszor indul el futva, hogy megmentse kedvesét és minden alkalommal valami más történik.

A lé meg a Lola a 90-es évek végének olyan kultuszfilmje, mely a korszakban egyre népszerűbb számítógépes játékok logikáját alkalmazta a filmművészetben. Minden alkalommal, amikor Lola futásnak ered újabb útvonalakat és helyszíneket jár be, a helyszínre való eljutás ideje egyre rövidül, megoldásai mindig változnak. Akár egy nehéz számítógépes játékban, kitapasztalja a pályát és a feladat végrehajtása így egyre kevesebb idejébe kerül. Az alternatív befejezések pedig szintén azt elevenítik fel, ahogyan a Pc-játékok felkínálnak választási lehetőségeket a fogyasztójuk számára. Ennek megfelelően a cselekmény iszonyatos erővel pörög, ahogy a filmidő is, a nézőnek nincs ideje megpihenni vagy félrenézni, mert akkor lemaradhat arról a pillanatról, mely az előző körben gátat vetett a szereplő problémamegoldásának. A lé meg a Lola egyébiránt a klasszikus melodrámák eszköztárával dolgozik és ezt vegyíti az akciófilm, a gengszterfilm elemeivel és az adatbázis logikával.

A film ezeknek a jellemzőinek köszönhetően azonnal kultikus státuszra tört, a világ filmfesztiváljai ünnepelték, jelölték BAFTA-ra, Európai Filmdíjra, a Velencei Filmfesztivál fődíjára és elnyert számos rangos függetlenfilmes díjat is.