2015-ben ezen a napon mutatták be az amerikai mozik az Amerikai mesterlövész című filmet.

A 87 éves Clint Eastwood mesteri pályafutást tudhat magáénak, munkásságát 5 Oscar-díjjal jutalmazták már, ezen kívül számos egyéb filmdíjat nyert el, munkái általában blockbusterekké válnak. 2006-ban egy meglepő húzással vágott bele a háborús filmek műfajába, ugyanis egy eseményt két oldalról rendezett meg. A II. világháború Csendes-óceáni hadszínterén játszódó páros mozija, a Dicsőség zászlaja és a Levelek Iwo Dzsimáról nagy kritikai sikert aratott, a Dicsőség zászlaja az amerikai katonákról, a Levelek Iwo Dzsimáról a japán oldal szemszögéből mutatta be a történéseket. 2008-ban újabb remekművet adott ki a kezei közül Gran Torino címmel, majd rendezett Invictus címmel egy sportdrámát és egy politikai thrillert, a J. Edgart.

2014-ben egy meglehetősen kényes témához nyúlt, mivel Amerika Irakban betöltött szerepe igencsak megosztja a közvéleményt. A háborút egy mesterlövész szemszögén keresztül mutatja be. Chris Kyle az amerikai történelem legsikeresebb mesterlövésze volt, akinek nevéhez 160 megbízásból véghezvitt sikeres kilövést kapcsolnak, de egyes adatok szerint 255 terroristagyanúst személyt iktatott ki négy iraki missziója során. Erről írt megemlékezései alkotják a film gerincét.

A film elején látjuk az apjával vadászni járó és tőle hazafias erkölcsöket tanuló Kyle-t, aki először cowboyként és rodeolovasként él, majd már idősen, 30 éves korában jelentkezik a hadseregbe, hogy harcolhasson hazájáért. Itt magasan képzett tengerészgyalogossá válik és hamarosan az iraki hadszíntéren találja magát, ahol főként az ajtóról-ajtóra haladó alakulatokat fedezi puskájával. A rendkívül sikeres mesterlövészt társai és az amerikai katonák hamarosan Legendaként kezdik emlegetni és csak akkor indulnak harcolni, ha Kyle mögöttük van és vigyázó szemével őrzi őket. A négy bevetés során Kyle-ban viszont átrendeződnek az értékek és az otthon nyugalma már nem vonzza, sokkal jobban érzi magát a harc sűrűjében. Mikor végleg leszerel komoly gondok elé néz a normális életben és egy pszichiáter segítségével kell feldolgoznia a civil élet hétköznapiságát. Az orvos azt tanácsolja neki, hogy segítsen azokon a veterán társain, akik hasonló lelki problémákkal küzdenek.

Clint Eastwood filmje hangos sikert aratott a tengerentúli mozikban, minden idők legnagyobb bevételt hozó háborús filmje lett, megelőzve a Ryan közlegény megmentését. Viszont bírálatokból sem volt hiány, mivel Eastwood nem foglalt állást sem a háborúpárti sem a pacifista oldal mellett, inkább ingadozik a kettő között ügyesen idézgetve meg olyan nagy amerikai klasszikusokat, mint az Apokalipszis, most! és A szarvasvadász és A sólyom végveszélyben. Ugyanígy nem tör pálcát afelett sem, hogy Kyle-t minek tekintsük: tömeggyilkosnak vagy modern kori amerikai hősnek.

Természetesen filmje remek kikapcsolódás még így is, elsőrangú filmes munka, amiről ha lehámozunk minden háborús klisét kapunk egy zseniálisan alakított főszereplőt és egy rakás pazarul megkomponált harctéri akciót. Az operatőri munka és a vágás hihetetlen feszültséget ad ezeknek a képsoroknak, a célpontra várakozás és a mesterlövész döntési kényszere pedig a hosszú várakozás perceivel is izgalmasak. Ezek a jelenetek úgy készültek, hogy sokban hajaznak különböző népszerű számítógépes játékok akcióira.

Az Amerikai mesterlövész először nem volt a kritikusok kedvence, de az Akadémia hat Oscar-nominációval jutalmazta, köztük a legjobb film kategóriában. A főszerepet remekül alakító Bradley Cooper szintén izgulhatott a díjért, de azt végül A mindenség elmélete című film főszereplője vitte el és az Amerikai mesterlövész a hat jelölésből csak a legjobb hangeffektus vágás díjával gyarapodott.

A háborús filmek rajongóinak mindenképpen ajánlott alkotásról van szó, de a Clint Eastwood életműben nem tölt be olyan fontos szerepet, mint A fennsíkok csavargója, a Nincs bocsánat vagy a Millió dolláros bébi.