Bérelt külföldi rendszámmal játsszák ki a parkolást. Ennek az a lényege, hogy korábban jártak szlovák rendszámú gépkocsikkal Magyarországon, így el tudták kerülni az adóterheket, az autópályadíjakat és parkolási díjakat is.

Most már az autópálya díjak tekintetében nagy eredményességgel hajtják be az útdíjakat, és a parkolási díjak tekintetében is már megvan az a lehetőség, hogy szlovák rendszámú gépkocsik honos helyére elküldik a pótdíj felszólítást – az ottani képviselő be tudja hajtani a pótdíjak egy jelentős részét.

Ezek valódi külföldi rendszámok, csak adóelkerülés okán vásárolják Szlovákiában és helyezik ott üzembe. Ennek egy másik fajtája az, hogy Németországban már nem helyezik üzembe német rendszámmal a gépkocsikat, hanem bérelt, német rendszámú kocsikkal próbálják elkerülni az autópálya-, illetve parkolási díjakat. Autópályánál ez már nem járható út, mert behajtják náluk, elég tisztességes pótdíjjal. A parkolási területen még működik ez az elkerülés,  mert közel 80 parkolást üzemeltető cég van Magyarországon, és ezeknek csak egy része kötött csak megállapodást a pótdíjbehajtásra szakosodott cégekkel.

Amennyiben nem fizeti meg a parkolási díjat, akkor ott a helyszínen lebilincselik – ez több parkolás üzemeltetőnek már a gyakorlata. Ezzel szemben, ha a gépjármű elment, akkor már nem tudják utolérni. Egyrészt a rendszám alapján az üzemben tartó nevének a megszerzése is eléggé problematikus, mert magyar állampolgár a német rendszerből nem tud nyerni, illetve ha hivatalos szerv küld megkeresést, az is időigényes és költséges.

Magyarországon elég nehéz megoldani, hogy a külföldi rendszámú autók, amik hosszabb ideig itt tartózkodnak, bejegyzésre kerüljenek. Európai egyezmények is körvonalazódnak. A szabálysértések tekintetében már van egy együttműködés az unió tagállamai között. Erre külföldön is érdekes megoldásokat alkalmaznak. Az Egyesült Államokban például van egy központi nyilvántartás, ahonnan le tudják kérdezni a gépkocsik parkolási pótdíjtartozását. Magyarországon nincs pótdíjnyilvántartás. A központi adatbank létrehozását már többször kezdeményezte a Magyar Parkolási Szövetsége. Így legalább annyit el lehetne érni, hogy ha például valakit megfognak egy nyíregyházi pótdíjjal, és kiderül az adatbankból, hogy van neki egy soproni és egy budapesti is, akkor mind a hármat érvényesíteni tudják.

A számítások eléggé szórtak, mert egy nyugati határszélen lényegesen nagyobb a külföldi parkolási penetráció, míg az ország közepén kisebb. Tapasztalatok alapján ezek 2-5% közötti bevételkiesést okoznak. Ez gyakorlatilag 100 milliós nagyságrend.