1999-ben ezen a napon mutatták be A bennfentes című amerikai filmet.

Michael Mann nyolcadik filmjeként jegyzi A bennfentest.

A rendező sokszínű életpályát tudhat maga mögött. Forgatókönyvíróként tűnt fel a kultikus Starsky és Hutch című filmben, ő vitte először vászonra Thomas Harris Vörös Sárkány című regényét, Az embervadász címmel. 1992-ben megrendezte Az utolsó mohikánt, mely máig az egyik legjobb protowestern. 1995-ben vágott bele eddigi legnagyobb vállalkozásába, a Szemtől szemben című gengszterfilmbe. Sikerült neki, mely addig még senkinek, nevezetesen egymással szemben álló oldalra állított két legendát Al Pacinot és Robert De Nirot. A Szemtől szemben más nézőpontból is korszakalkotó mű: a gengszterfilm alapja mindig is az volt, hogy vagy az egyik vagy a másik oldalt ábrázolták. Az egyik fél mindig túlnyomó fölényben volt. Ebben a filmben ezzel szemben a bűnözők és a bűnüldözők egyenrangúan vannak ábrázolva, a magánéletükkel és a problémáikkal. De Mann nem elégedett meg ennyivel, találkozásra bírta őket és ami a legmeglepőbb volt, hogy leültek egy kávéra és kedélyesen beszélgettek, mint két barát arról, hogy mindketten a legjobbak a szakmájukban és sosem adják fel.

1999-ben jelent meg következő filmje, A bennfentes.

A cselekmény főhőse egy kutatási és fejlesztési vezető, aki a legnagyobb dohánygyárnak dolgozik. Addig semmi gond nem lenne, amíg rá nem jön, hogy a cég olyan titkos kísérleteket folytat, mellyel a nikotinfüggőséget tudják gyorsítani a fogyasztóknál. A férfi, mint kutató azonnal tiltakozni kezd és ezzel elveszíti a munkáját. Ekkor találkozik egy tévés riporterrel, aki ráveszi, hogy álljon a nyilvánosság elé és együtt buktassák le a céget. A tudós két tűz közé kerül, azonnal ráébred, hogy koronatanú lenne az évszázad perében, de egyszerre nagy kockázatot vállal, mert a dohánygyárak mindent megtesznek, hogy belső titkaik ne szivároghassanak ki. A tudós élete darabokra hullik és végül az életéért kell küzdeni a lavinával szemben, melyet puszta szavakkal indított el.

A bennfentes megtörtént eseményeken alapuló klasszikus hagyományokra visszatekintő bírósági dráma. Erőteljes és érdekfeszítő film arról, hogy a globalizált világ eseményeibe mennyire képtelen beleszólni, de egyáltalán belelátni a kisember. A legnagyobb üzleteknek, mint a dohány-, az alkohol- és a fegyveripar semmi sem állhat az útjába. És a végső elhatározásról, mely él pár bátor emberben, hogy ezt ne hagyják.

A film nem maradt feltűnés nélkül. 7 kategóriában versenyzett az Oscar-díjért, köztük a három legfontosabb kategóriában.