2012-ben ezen a napon mutatták be a Felhőatlasz című amerikai-hongkongi filmet.

A majd háromórás, grandiózus opusz három rendezőt állított maga mögé. A német Tom Tykwer és Andy Wachowski és Lana Wachowski fogtak össze a projekt megvalósulásához.

Tom Tykwer a német film ismert alakja, igazi kultikus figura, aki a formabontó A lé meg a Lola című mozijával robbant be igazán a köztudatba és azóta számos filmmel írta be magát a filmtörténetbe, köztük olyanokkal mint a Parfüm, A gyilkosok is a mennybe mennek és a Három.

A Wachowski-testvéreket nagyon nem kell bemutatni, ők voltak a felelősek a filmtörténet egyik leghíresebb mozijáért, a Mátrixért, de nagy sikert értek el a V, mint vérbosszú című antiutópisztikus filmjükkel is.

A Felhőatlasz című bestseller regény adaptációjával nagy fába vágták a fejszéjüket. A Felhőatlasz bonyolult és szövevényes történet. Korszakokon és emberéleteken átívelő tabló, a 19. századtól a közeli jövőn keresztül a posztapokaliptikus világig tart.

A pillangó-effektust alapul véve ábrázolja a sorsot és a világot. Egy apró momentum megváltoztatása a múltban futótüzet szít a jövőre nézve. Előbb vagy utóbb minden mindennel összefügg, ahogy az összegződik a filmcímet is adó zseniális szextettben.

Az alkotók olyat hívtak életre a Felhőatlasszal, amire addig nem volt példa a filmtörténetben. Volt már olyan, hogy egy szereplő alakított mondjuk két-három szerepet egy filmben, de olyan még soha, hogy szinte minden szereplő legalább öt különböző karaktert hoz, a mesteri szintig elmaszkírozva. A díszlettervezők, a trükk- és maszkmesterek zsenialitását bizonyítja minden beállítás. Minden világ, amit ábrázol a film egyéni elképzeléssel megrajzolt csoda.

A másik erénye a filmnek a zene, melyért sokan voltak felelősek, köztük Tom Tykwer is. Tykwer eddig is majdnem minden filmjéhez maga szerezte a zenét, nem is akármilyen szinten. A Parfüm zenéjéért jelölték Európai-filmdíjra, a Felhőatlasz zenéje Golden Globe-jelölést hozott neki.

A Felhőatlasz a kortárs filmgyártás egy nagy pillanata volt, ami mégis felemás fogadtatásra talált. Sokan ódákat zengtek róla, de mások közhelyesnek tartották, bár ez a végleges anyag alapján igencsak sekélyes hozzáállás egy ilyen volumenű filmhez. Mind filozófiai mondanivalójában, mind kivitelezésében és fantasztikus zeneiségében a Felhőatlasz az egyik pozitív momentuma volt a 2010-es éveknek.