1973-ban ezen a napon mutatták be a Sivár vidék című filmet.

Javában tombol a Új-Hollywood, a fiatal generáció formabontó amerikai filmjeivel sorra döbbenti meg a világ filmgyártását. 1973-at írtunk és még hátra voltak a legszebb évei a mozgalomnak. Ekkor jelentkezett be Terrence Malick filmrendező. Új-Hollywood nagy nemzedékét változatos filmkészítők uralták; voltak akik filmakadémiáról frissen szabadultak ki, voltak önjelölt filmrajongók egy kamerával és olyanok is, akiknek előtte semmilyen filmes előképzettségük nem volt.

Terrence Malick a legutóbbi kategóriába tartozott, az egyetemen filozófia szakon végzett, majd belefogott forgatókönyveinek megírásába.

A Sivár vidék az első rendezése volt.

Malick, a korábbi művészfilmes trendektől megihletve fogott neki a forgatókönyve megírásának, leginkább Arthur Penn 1967-es Bonnie és Clyde című filmje hatott rá.

A Sivár vidék egy megrögzött fiatal bűnöző története, aki egy kisvárosban kukásként dolgozik, miután kijött a börtönből. A srác úgy néz ki mint James Dean, amit mindenki meg is jegyez. Az utcákon kóborol és az egyik ház udvarán meglát egy fiatal lányt. Udvarolni kezd neki, a lány apjának nemtetszését kivívva. Amikor az apa szét akarja választani őket, a férfi megöli őt, felgyújtja a házukat és magával viszi a lányt. Megkezdődik életük a vadonban. Házat építenek és a természettel egyesülve új életet akarnak kezdeni. De már túl sokan keresik őket. A férfi ekkor kezd ámokfutásába, mely végignyargal Amerika legsivárabb vidékein, az áldozatainak száma egyre nő.

Malick alapvetően egy egyszerű történetet hoz viszont beleékeli azokat az újításokat és elképzeléseket, amik egy ilyen sablonos sztorit is képesek voltak korszakos remekművé varázsolni. A hamisítatlan antihős sztori főszereplőjét egyszerűen nehéz megutálni, annak ellenére, amiket csinál. Az új-hollywoodi bűnfilmeknek alapból elve volt, hogy a bűnözőket sokszor szerethető figurákként fesse le és a Sivár vidék ennek tökéletes példája. A női főszereplő sem különb. Az egész játékidő alatt ugyanazzal a szenvtelen arckifejezéssel megy át mindenen, valójában nem igazán szereti a férfit, csak az unalom az, amiért elmegy vele a hosszú útra. Végignézi a gyilkosságait és sosem szól vagy avatkozik bele a történésekbe. A film végén is úgy válik el tőle, mintha csak úgy ennyi lett volna a kaland és megy tovább.

A Sivár vidék egyébiránt a korszellem szabadságkeresésének is a meghatározó darabja. Hősei olyan fiatalok, akik képtelenek betagozódni a társadalomba, mely őket mint álmodozókat kiveti magából. Végignyargalnak Amerikán, de mégsem tudják megtalálni, amit keresnek, sem az erdőbeli hippilakban, sem pedig a végtelen pusztákon való kóborlás közben. Sorsuk ugyanaz lesz, mint Bonnie és Clyde-nak, akik csak a történetük vége felé jönnek rá, hogy igazából nem tartottak sehová, csak úgy mentek.

Malick a kamera mögé rögtön három embert rakott, akiknek egyéni látásmódja beleszólt. A film gyönyörű, de egyben fájdalmas látlelete lett az amerikai álom bukásának.

Zeneileg a minimalizmus jellemezte az alkotást, mely viszont az egyszerűségében nagyon hangulatos dallamok megihlették Hans Zimmert is, aki tiszteletből hasonló score-t komponált 1993-ban a Tiszta Románc című filmhez.

A Sivár vidékben minden megvan, ami egy kultikus filmhez kell, örökérvényű film, ami tökéletesen előlegezte Malick későbbi remekműveit.