Ahogyan szervezetünket is felkészítjük a hideg időjárásra, elővesszük a téli kabátunkat ,téli csizmánkat ugyan így autónkat is fel kell, Persze rá nem húzhatunk téli kabátot de van egy pár fontos lépés,amit meg kell tennünk a tél beköszönte előtt. Segítségünkre volt Gossman Tamás aki interjúnkban elmondja ,hogy veheti fel a autónk a zord idővel a téli bundát.

A gépjárműveknél, főleg a személygépkocsiknál, mindenki arra gondol, hogy a hűtővíz fagyállófoka megfelelő legyen. Szervizekben általában 30-35 fokosra szokták beállítani. Ezt azonban ellenőrizni kell. Benzinkutakon is vannak elhelyezve fagyállómérők, hogy ellenőrizni tudják. Nagyon fontos, hogy be legyen tartva és a megfelelő fagyálló kerüljön az autóba.

Az ablakmosó a második fontos folyadék, aminek szintén fagyállónak kell lennie. Nem szabad összekeverni a fagyálló folyadékot az ablakmosó fagyálló folyadékkal, tehát a téli ablakmosó folyadékkal. Ezek általában -10, -15 fokig szokták bírni. Itt is van egy nagyon fontos beállítási paraméter – ne fagyjon szét a szivattyú.

Ezen kívül bizonyos gépjárműveknél meg kell említeni az olajat. A mai modern olajak már téli-nyáriak, tehát nem kell odafigyelnünk a sűrűségükre. A gumiabroncsokat is nagyon fontos megemlíteni. + 10 fok alatt érdemes elgondolkodni a téli gumiabroncsok felszerelésén. A téli gumiabroncsok futási hőmérséklete másmilyen, ezáltal a kopásuk is más. Sokkal stabilabbak azon az üzemi hőfokon, ami a gépjárműveknél hidegebb időszakban van. Nyáron például sokkal melegebb, másmilyen a gumi mintázata. Van egy átmeneti időszak, amikor meggondolandó, hogy egy jó minőségű nyári gumit használjunk az őszi-téli időszakban és mikor álljunk át a télre. +10, +5 fok körül, aki teheti, az inkább álljon át téli gumira.

Az akkumulátor esetében nagyon fontos követelmény, hogy fel legyen töltve. Ez egy nagyon alapszabály. A modern akkumulátorokat ráadásul újabb akkumulátortöltőkkel illik tölteni – nagyon fontos, hogy melyik akkumulátort, milyen típusú töltővel töltünk.

Tél előtt illendő elvinni az autót a szervizbe egy téli átvizsgálásra, ahol a gépjármű töltését is ellenőrizni fogják – megfelelő-e a töltöttségi foka.