2002-ben ezen a napon mutatták be az amerikai mozik a Kótyagos szerelem című filmet.

A mozit Paul Thomas Anderson jegyezte, aki előtte már két filmtörténeti jelentőségű alkotással bizonyította, hogy a kortárs amerikai film egy meghatározó és egyéni hangja. Első fontos filmje a Boogie Nights volt, 1997-ben, mely a hetvenes években virágkorát élő felnőttfilmes ipart mutatta be kendőzetlenül, a hihetetlen csillogástól a videó megjelenésével elérkezett kényszerű hanyatlásáig. A következő filmje a méltán elhíresült Magnólia volt, mely még a Boogie Nights-nál is magasabbra tette a lécet. Hatalmas háromórás tablót mutat be az amerikai valóságról, végigkísérve különböző történeteket, amik a frusztrációk kiélesedésével találnak közös útra egy biblikus ihletettségű katasztrófa elérkezésével. A sorsról és a véletlenekről és a szinkronicitásról szóló Magnólia az új évezred egyik első olyan filmje lett, mely kétségkívül bevonult a filmtörténetbe.

Paul Thomas Anderson negyedik nagyjátékfilmje volt a Kótyagos szerelem.

A film története egy dührohamokkal küzdő, visszahúzódó férfi élete körül forgott, akinek mindennapjait nem könnyíti meg hét nővére. Mindannyian egy rendes lányt akarnak találni a testvérnek. Ezzel rengeteg gondot tesznek az amúgy is labilis férfi nyakába, akinek közben, sajátos párkeresése révén, meggyűlik a baja egy matrackereskedővel és az általa irányított magukat maffiózóknak képzelt suttyókkal.

A rendező kockáztatott és a zavarodott férfi főszerepét a híres, de szakmailag nem túl elismert Adam Sandlerre ruházta. Ebben nyilvánvalóan megmutatkozik az, hogy egy zseniális rendező egy alapvetően rossz színészből is ki tudja hozni a legjobbat. Így is lett. Anderson rutinos kézzel irányította Adam Sandlert, aki levetkőzte a szokásos bugyuta alakításait magáról és meghökkentő őszinteséggel hozta a percek alatt változó, alapvetően szerethető, de elmebeteg főhős szerepét. Sandler így válik hitelessé a pudingot egy nyereményjáték kapcsán megszállottan gyűjtő dilinyós képében és dühöngő szociopataként is, aki feszítővassal egymás után három embert üt le. Minden szempontból pályafutása alakítását nyújtotta, melyért Golden Globe-ra jelölték, de a 2003-as Oscar legjobb színész kategóriája abban az évben túl erősnek bizonyult, olyan nevekkel mint Jack Nicholson, Adrian Brody, Daniel Day-Lewis, Nicholas Cage és Michael Caine, így Adam Sandler nem fért be a keretbe.

Paul Thomas Anderson igen bátor forgatókönyvből dolgozott, melyet szokása szerint maga jegyzett, és egy különleges vígjáték-drámát forgatott le. Sok mindenről szól a Kótyagos szerelem, elsősorban a magányról és az általa előidézett pszichológia problémákról, függőségekről, és az legfőképpen az alapvető emberi vágyról, hogy szeretve legyünk.

A formabontó mozi Cannes-ban elnyerte a legjobb rendező díját és jelölve volt a fődíjra is. Paul Thomas Anderson bebizonyította első három drámája után, hogy remek érzéke van a vígjátékba oltott keserédes történetek megkomponálásában.