1968-ban ezen a napon született Naomi Watts angol/ausztrál színésznő. Születése kapcsán idézzük fel legfontosabb filmjeit, legjelentősebb alakításait.

A 90-es években kezdett bele filmszínészi karrierjébe, azóta számos amerikai és nemzetközi produkcióban alakított fő- és mellékszerepeket. Eddigi karrierje alapján a dráma áll hozzá a legközelebb, de thrillerekben, horrorokban és vígjátékokban is feltűnt már.

Első nagy sikerfilmje a 2001-es Mullholland Drive volt, melyet David Lynch rendezett. A rendkívül bonyolult, egyszerre rémisztő, megindító és elgondolkodtató filmben kettős szerepet alakított, ráadásul remekül. A film bemutatása után elnyerte Cannes-ban a legjobb rendező díját, Naomi Watts pedig számos díjat vehetett át alakításáért, ekkor még kisebb filmfesztiválokon.

2002-ben eljátszotta A kör című japán horror amerikai remakejének főszerepét. A film hangos sikert aratott, a horrorrajongók egy igényes filmet kaptak, mely hamar kötelező darabbá vált a rettegni vágyók számára.

A következő években szerepelt a Már nem lakunk itt című drámában, a Maradj!-ban, a King Kong nagy sikerű újrázásában, az Eastern Promises-ben, A lehetetlen című filmjéért Oscar-díjra jelölték, legjobb színésznő kategóriában, legutolsó jelentős filmje a Birdman… volt 2014-ben. Színésznői karrierje mellett gyakran producerként is feltűnik a stáblistákon.

Eddigi legjobb és legmerészebb szerepválasztása Alejandro González Inárritu első Amerikában forgatott filmjében, a 21 gramm-ban volt. Inárritu az előző, azonnal kultikussá vált alkotása, a Korcs szerelmek, után evezett amerikai vizekre és Guillermo Arriga forgatókönyvíróval együtt dolgozva álmodták vászonra a 2000-es évek egyik legmegrázóbb filozófiai/teológiai drámáját.

A film cselekménye három ember életútját fonja egybe egy véletlen kapcsán. Az egyikük haldoklik, a másik a drogokból kigyógyult családanya, a harmadik a bűnből megtért vallási fanatikus. Egy autóbaleset végérvényesen összeköti őket és megváltoztatja sorsukat, mely változás során kénytelenek lesznek szembe nézni azzal a törékeny határvonallal, mely elválasztja az életet és halált. Közben a gyász és elengedés mélységeiben bolyonganak, harcolnak a bűntudattal és egyikük új identitását keresik egy életmentő szervátültetés után. Mindhárman sebzettek és a józan ítélőképességük határán ácsorognak, bármelyik pillanatban robbanhatnak.

Ezeket az alapszituációkat ötvözi a rendező olyan lételméleti kérdésekkel, hogy hogyan nézzük önmagunkat egy folyamatosan torzuló tükörben. Hogy a halál vajon a teljes véget jelenti vagy csak vándorlunk életek között egy végtelen örökkévalóságot megtapasztalva. Hogy létezik-e a lélek és ha igen van-e mérhető súlya, mely az utolsó lehelettel távozik az emberből. Innen ered a film címe is; ha a lélek súlya valóban 21 gramm, mennyire vicces az, hogy ez egyenlő egy kolibri, egy marék apró vagy egy darab csokoládé súlyával.

A rendkívül mély gondolati tartalmakkal és érzelmekkel teli alkotás három fő pilléren nyugodva váltotta ki hatását: a történet, a színészi játék és a zene.

Inárritu tökéletesen választott színészeket, Naomi Watts mellett a rutinos Sean Penn is magán felül teljesít, valamint Benicio del Toro is zseniálisan hozza a tévelygő ex-bűnöző karakterét. A film zenéjét az azóta kétszeres Oscar-díjas mexikói Gustavo Santaolalla szerezte, és a tőle megszokott módon nem lehet kivetnivalót találni munkájában.

Debütálása után a film rögtön 4 díjjal jött el a Velencei Filmfesztiválról, de az Oscar és Golden Globe igazságtalanul mellőzte, mindössze két Oscar-jelölést juttattak a filmnek. Naomi Watts-ot jelölték legjobb színésznő kategóriában és Benicio del Toro-t legjobb epizódszereplőként.

A 21 gramm volt Naomi Watts eddigi karrierjének legjobb alakítása, de sokoldalúsága és a jövőben beharangozott nagyszabású filmjei még sok meglepetést hozhatnak rajongói számára.