Erről a kérdésről faggatta Boros Tamás Berta Istvánt, a Déliblokk Motoros Egyesület elnökét.

Boros Tamás: Mi a teendő, amikor véget és a motoros szezon és beköszönt a tél? Meddig tart a motoros szezon?

Berta István: Ezt az időjárás dönti el, de van akinek nem ér véget a motorozás a tél beköszöntével. De azért vannak ésszerű határok, mint a gumitapadás, a hóesés, öltözködés. Ebben a hűvösebb időben már bekerült a kabátomba a téli bélés, esetleg plusz pulcsi, vesevédő.
Azért, ha az idő kicsit zordabbra fordul, bizonyos óvintézkedések nem árt megtenni a motornál. Akinek van garázsa, az alaposan mossa le motorját, mert a rátapadt bogarak csúnya munkát tudnak végezni a fényezésben.  Érdemes a motort első-hátsó kiemelővel felemelni, hogy a gumik ne terhelődjenek, utána átellenőrizni pl. az olajat, levegőszűrőt.

B.T.: Van olyan, amit a „laikus” motoros a saját hozzáértésével nem tud megcsinálni és szakemberre van szüksége?

B. I.: Inkább úgy mondanám, hogy a modern technika segítségével kitalálták azokat a csavarféléket és kulcsfajtákat, amivel kicsit szeretnék magukat kibiztosítani, hogy otthon a „sufni-tuningban” ne lehessen megcsinálni bizonyos javításokat, hanem szervizbe kelljen vinni. Azért aki szereti a motorját, az z alapvető dolgokat megtudja csinálni.

B.T.: A motor olyan szükséglet, mint a gépkocsi, vagy inkább egy életforma?

B. I.: Valóban egy életforma. Egy autó inkább a családé, a motorozásnál önmagában maga az élmény a döntő.

B. T.: A motornál is vannak bizonyos praktikussági funkciók?

B. I.: Hát igen, ha csak a reggeli csúcsot nézzük, motorral előre lehet menni a lámpához és hamarabb tudok elindulni. Most már ezt a KRESZ is lehetővé teszi.

B. T.: Az ősznél mire kell figyelnie a motorosnak?

B. I.: Például a ködre, nyálkás úttestre, két keréken nagyon könnyen el lehet csúszni. A motoros is élete végégig tanul és nem veheti félvállról a motor adottságait.

Mindenkinek széles utat!