1983-ban mutatták be Simó Sándor filmjét, Viadukt címmel.

Simó Sándor sokoldalú személyiség volt, filmrendezőként, producerként, forgatókönyvíróként is elismerésekben részesült.

A Viadukt az egyik leghíresebb alkotása lett, mely magyar-amerikai-NSZK koprodukcióban készült el 1982 és 1983 között.

A film cselekménye a XX. század egyik leghírhedtebbé vált terrorcselekményének történetét dolgozza fel, nevezetesen a biatorbágyi viadukt felrobbantását. Matuska Szilveszter merénylő éjjel 0 óra 20 perckor hozta működésbe az általa otthon készített pokolgépet az áthaladó bécsi gyorsvonat alatt. A helyszínen üzenetet hagyott, mellyel a kommunistákra terelte a figyelmet s így egy ideig elkerülte a hatóságok szemét.

Elfogása után perében sikereket ért el azzal, hogy elmebetegnek tettette magát és Ausztriában 6 év börtönt kapott, Magyarországon pedig halálos ítéletét életfogytiglani fegyházra változtatták. A szovjet betöréskor veszett nyoma, utána egyszer látták még szülőfalujában és örökre nyoma veszett.

Mivel Simó filmje amerikai produkció is volt részben lehetett zavarokra számítani, rögtön a forgalmazásnál felmerült az a probléma, hogy az amerikai változatot élesen megnyesték. Két fontos jelenetet kivágtak valamint megváltoztatták a film elejét is, így az ott bemutatott verzió 92 percre csökkent.

De bárhogy is próbálták formálni az amerikai forgalmazók, ez egy vérbeli magyar film. Ez előtűnik a képi világból, az operatőri munkából, a felvételekhez használt környezet sajátosságaiból. Le se lehetne tagadni. Ahogy az X-polgártárs című film, mely elvileg a Szovjetúnióban játszódik, nem tudja elrejteni a hatvani állomás miliőjét, úgy a Viadukt esetében is az osztrák és német tájak kísértetiesen hasonlítanak Tatára és Kisterenyére.

A film nemcsak a biatorbágyi robbantásról szól, hanem Matuska korábbi merényleteiről (vagy meghiúsult kísérleteiről) is, melyeket kevesebben ismernek.. Személyiségét viszont nem bontja ki eléggé a film, valószínűleg a játékidő szűkössége és a róla szóló pszichológiai fejtegetések hiányában. Ezt azzal próbálja ellensúlyozni, hogy politikai színezetet ad a tetteinek és belehajszolja egy azóta is zajló összeesküvés elméletbe.

Minden hibája ellenére a Viadukt egy jó film, tele érdekes tartalommal, melyek elborzadásra és gondolkodásra serkentik a nézőt. És ennél többet melyik rendező kívánhat magának?